poniedziałek, 9 października 2017

wniosek

Kończę właśnie remont starego domu i napotkałem na jeden problem. Poddasze zrobiłem całę użytkowe, wybiłem wszystkie ściany ,pozbyłem się niskich sufitów, odsłaniając wszystkie belki stropowe. Zrobiłęm sobie taki wielki trójkąt. Ociepliłem cały dach 20cm warstwą pianki poliuretanowej.  (ochrania przed zimnem, stanowi miejsce na choćby ułożenie butów gdy nie ma garderoby, funkcjonalnie jest wręcz konieczny) - nieależnie od tego czy istnieje czy nie jakiś durny paragraf coś o nim mówiący. Budując dom ma się na ogół dużo ważniejszych spraw niż zaprzątanie sobie głowy tego typu paragrafami, choć (z dużym zdziwieniem) obserwuję na Forum ludzi, którzy za paragrafy "dali by sie pokroić". Warto być w zgodzie z litera prawa, ale gdzieś jest przecież granica absurdu!prawo budowlane tak nakazuje, no tego nie wiedziałam.
Oczywiście, że mam wiatrołapek w naszym projekcie, ale tak mi
marzy bez. Ciekawa byłam, jak Wy rozwiązujecie tę kwestię.Z przykrością w takim razie od kilku minut "wprowadzam" zmianę w moim projekcie (jeszcze nie złożyłam wniosku o pozwolenie na budowę). Da się "wcisnąć" wiatrołap 1,6m x 1,7 (czy nie za mały?)

Czy muszę robić adaptację projektu, czy wystarczy, że jest tam hall właściwie oddzielony od wszystkich pomieszczeń drzwiami (w hallu są schody).

Ja równiez myslałam o drzwiach rozsuwanych. Zamykanych tylko w zimne dni. Czy jednak koszt takich sciano-drzwi nie będzie większy od wybudowania scian działowych?
Roma, z wejścia do salonu, poprzez hol oczywiście, dlaczego be?
FiniszantDach nie ma deskowania,więc pianka poszła bezpośrednio na membranę , nad nią stara dachówka. Problem polega na tym ,że dosyć głośno słyszę na całym poddaszu wszystkie dźwięki dochodzące z ulicy. Czy jest jakiś sposób ,by rozwiązać ten problem w miarę niedrogim kosztem?  Powstało piękne pudło rezonansowe z membraną z foli, nie wiem czy da się teraz zatrzymać drgania tej powierzchni które przenoszą się naprawa uszkodzonego wodociągu  na całą powierzchnię i powietrze wewnątrz?Być może wykończenie pomieszczenia i "przyklejenie"unieruchomienie tej piany do niego coś by pomogło?Trzeba po prostu unieruchomić tą pianę na folii.  Co znaczy unieruchomić tą pianę na folii? Brałem kilka opcji pod uwagę, jak dolożeniu kilku centymetrów wełny akustycznej albo panele akustyczne , czytałem też coś o płytach korkowych. Pianka jest otwarto- komórkowa ,więc jest paroprzepuszczalna. Co do wyciszenia ,to trafiłem chyba na ciekawą ofertę gumowej pianki kauczukowej. Koszt ok 50-60 zł przy założeniu że matę daję na zakładkę po 5cm . Poczytam jeszcze o tym ,ale wygląda to całkiem sensownie. Wejścia z zewnątrz do budynku i pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi należy chronić przed nadmiernym dopływem chłodnego powietrza przez zastosowanie przedsionka, kurtyny powietrznej lub innych rozwiązań nieutrudniających ruchu. Wymagania te nie dotyczą wejść nieprzewidzianych do stałego użytkowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz