poniedziałek, 9 października 2017

równolegle

jeśli ogrzewanie miałoby być napędzane prądem (np. pompa ciepła), to lepiej zastosować coś bardziej akumulacyjnego, co pozwoli lepiej wykorzystać pracę w tańszej taryfie. w przeciwnym razie to nie ma znaczenia, może poza akustyką. Teraz ma być kocioł gazowy, ale gdzieś w dalszej przyszłości jak PC stanieją a gaz zdrożeje to nie wykluczam, że jakaś pompa stanie u mnie w kotłowni. Mam zamiar wmurować sobie równolegle własnoręcznie zespawane rury na kształt poręczy/drążka w ścianę w pokoju. Chcę się na nich podciągać. Za płytą gipsową jest "właściwa" ściana dlatego musiałbym w miejscu gdzie chcę zamontować mój drążek na początku wyciąć kawałek tej płyty gipsowej i dalej jak? Lepiej będzie przykręcić takie coś bezpośrednio do ściany, czy jednak zrobić otwory włożyć 2 końce poręczy i zabetonować? Chodzi mi o to by po miesiącu drążek nie chwiał się i by ściana nie była popękana w pokoju. Płyta gipsowa jest naklejona bezpośrednio na ścianie (z tego co pamiętam to zrobiono parę kleksów jakiegoś kleju czy czegoś i przyłożono do tego płytę). Pomiędzy płytą a ścianą jest może 2-4 cm luka. Ściana "właściwa: ma gdzieś około 30 cm grubości i jest ona ścianą boku domu (nwm jak to fachowo nazwać) za ścianą jest ulica
Ja bym uspawał konstrukcję, tak żeby od strony ściany był jakiś solidny płaskownik i ten płaskownik przymocował bym solidnie do ściany.
Nie napisałeś niestety, z czego jest ściana. Jak z gazobetonu albo cegły dziurawki, to kiepsko, jak z pełnej cegły to lepiej.
Jestem zielony w tych sprawach więc byłbym bardzo wdzięczny za dokładne opisanie jak się za to zabrać Ściana jest z cegły pełnej. Co do sufitu to nie ma mowy. Wygląda to podobnie jak z ścianami. Podwieszone płyty gipsowe na starym suficie dokładnie nwm z czego jest ale jedno jest pewne zamontowanie tam czegokolwiek wuko Warszawa cięższego równa cię zerwaniem sufitu.
Mam rozumieć, że najlepszym rozwiązaniem będzie wycięcie w ścianie płyty gipsowej w miejscu gdzie chcę umieścić drążek i przymocowanie tej konstrukcji śrubami do płaskownika?(płaskownik zaś wkręcić na długich śrubach do ściany?)
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Podłoże mam mocno gliniaste i czasem stoi woda wręcz na działce. Czy pomimo izolacji poziomej może dochodzić do podciągania wody i tym samym nasiakania BK?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz