niedziela, 1 kwietnia 2018

papiery

Ruszam w kwietniu, wszystkie papierkowe sprawy już mam.
Forumowicz Netbit napisał gdzieś że mało osób opisuje swoje samotne boje w dzienniku.
Więc uległem i stwierdziłem że takowy zaprowadzę. Będzie to raczej fotorelacja bo do pisarstwa mam dwie lewe ręce.
Fotorelacja będzie długa, bo i dom duży i planuje go dość długo budować.
Jeśli to rzeczywiście inspiracja Włochami to wybierz albo cegła albo kamień.
Dlatego tak wysoko sadowisz dom nad poziom gruntu?
Szczerze, to dom nie powala architekturą. Wygląda jak gierkowska kostka, którą ktoś chce przerobić. I nie jestem wielbicielką dworków, wręcz przeciwnie.
W zasadzie samotny bój zacząłem już w fazie projektowania, bo domek zaprojektowałem w całości sam. Oprócz wyliczeń żelaza, belek, przekrojów elementów dachu.
Tak mi wyszło bo tak mi się prawdę powiedziawszy podoba . Nie wzorowałem się na włoskich domach. Sugerowałeś się dachówką. Będzie mnich mniszka i będzie bardzo podobna jak na zdjęciach. Cegła trochę jaśniejsza, piaskowiec też.
Na działce u mnie stoi 150 letnia oberża. Pierwsza część budynku była z piaskowca. Potem dobudowano z cegły piętro, a później salę. W okolicy mnóstwo było takich domów z cegły i podwaliną z piaskowca i jakieś jeszcze stoją. Chciałem trochę urozmaicić formę i dodałem okładzinę kamienną na naroża i garaż, dodatkowo piaskowiec oddzielony klinkierem i przemurowanie po środku. Łuk dla urozmaicenia elewacji. No i tak mi się podoba.Nie widziałbym też za bardzo innego pomysłu na schowane wejście. Nie jestem architektem. Chcę wpasować się trochę w istniejący budynek na działce i w otoczenie zabudowane z "kostek".
Tak wysoko sadowię ponieważ teren ten był już raz zalany, dokładnie 17 lat temu. Nie jestem też zwolennikiem wchodzenia do domu z trawnika.
Drzwi tarasowe są niżej ponieważ same okna te duże na dole mają 2,5 na 1,6m.
Wydaje mi się że dziwnie by wyglądały mając wysokość 2,5m.
Dom z założenia ma być energooszczędny, dlatego od północnej strony tylko 2 okna za którymi jest lasek, pozostałość po mojej wycince.
Garaż jest dosunięty do warstwy elewacyjnej. Tylko ława jest wspólna
Chciałem prostą formę, pełne piętro, wygodę w środku, symetrię z małym przełamaniem elewacji (łuk) i dopasowanie do istniejącej zabudowy na działce oraz energooszczędność.
Trochę o technologi:
- mur fundamentowy trójwarstwowy, wysoki cokół ze względu na
- ściana trójwarstwowa - grupa silikaty, wełna, cegła kraśnicka
- garaż - jopek poromur + okładzina kamienna
- pełne piętro
- brak piwnicy
- mały strych nieocieplony
- strop pierwszy - monolit, drugi - drewniany
- ogrzewania : miał, ekogroszek, podłogowe wszędzie
- wentylacja mechaniczna + ggwc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz