niedziela, 1 kwietnia 2018

płyta

albo z pierwszej lepszej wypozyczalni wypozycz niwelator, warto. Jeśli chodzi o projekt to 1000zl za projekt dot. zmiany posadowienia budynku na płycie fundamentowej. Mnie był potrzebny do dokumentacji, nie korzystałem z niego. Zdjecia mam u znajomego na pendrivie, bede mu chyba robil plyte, jak odzyskam to podrzuce cos jeszcze.Panowie pytanie jesli chodzi o styropian pod płytę zadecydowałem, że będzie Basf 3000 CS 10 cm grubości ale jest druga opcja na Polski styrodur Synthos jest trochę tańszy w moim przypadku to ok 200 zł taniej wychodzi ale chyba zdecyduje sie na basf doradzcie1.Proszę podpowiedzcie mi jakiej grubości ma być folia budowlana którą dam na styropian.( Styropian kładę na pospółkę następnie na niego Folia budowlana- czy inna kolejność?)

2. czy do łączenia płyt styropianowych potrzebuje jakiejś pianki- jeśli tak to jakiej

3. czy dawać płytę fundamentową powyżej poziomu zero mierząc poziom działki- myślę, że tak ponieważ nie będzie zalewana śnieg itp.Beton zgodnie z projektem. B20 będzie najprawdopodobniej najsensowniejszy. W szczególnie gorący dzień nie polecam B25 bo zbyt szybko wiąże i łatwo pęka. W gruszce mieści się 9-10m3, więc możesz zobaczyć na ile to wystarczyło i potem domówić ile trzeba. Lepiej jednak policzyć kubaturę płyty bo to łatwe, dodać z pół kubika i przygotować sobie wcześniej miejsce do wybetonowania (podjazd, płyta pod auto, cokolwiek).

4. Wymiary domku mam 6.40 x 5.40 czy płyta ma być większa? jeśli tak to o ile?

5. Rury średnica rur kanalizacyjnych w ziemi wystarczy fi 110? ( spadek jaki mam zamiar robić to ok 2-3 cm na metr)

6. jaka średnica rury ( kwadratowa czy okrągła ) do zasysania świeżego powietrza do kominka?

7. czy będę w stanie sam w sensie z pomocą drugiej osoby wyznaczyć poziomy zerowe płyty fundamentowej? nigdy nie miałem do czynienia z niwelatorem.

8. Jaki beton zamawiać ? Ile brać zapasu?

9. jakie rury do ogrzewania podłogowego?

Grubość płyty dam dla spokoju 30 cm - proszę nie pisać o badaniach gruntu itp. ( buduje domek z własnego skromnego funduszu) to budynek na zgłoszenieWcale nie potrzeba folii przy XPS. Ubijasz piach, a najlepiej ostatnie 10-15cm zrobić ze żwiru, niwelujesz, układasz XPS, zbrojenie, instalacje i zalewasz na gładko jak ostateczną wylewkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz